SzkolneBlogi.pl już od roku w Sieci

150x110

Blisko 170 blogujących szkół, ponad 5700 wpisów, dynamiczna szkolna społeczność internetowa – to efekt rocznej działalności platformy SzkolneBlogi.pl. Ten unikalny serwis o charakterze edukacyjnym został utworzony przez PKO Bank Polski z myślą o szkołach uczestniczących w programie Szkolnych Kas Oszczędności. W ciągu dwunastu miesięcy Szkolne Blogi odniosły sukces w Sieci i stały się istotnym elementem procesu rewitalizacji całości programu SKO.

Od momentu utworzenia, 26 stycznia 2011 roku, platforma  niezmiennie cieszy się ogromną popularnością wśród Internautów. Szkoły uczestniczące w projekcie wspólnie uczą się i wymieniają doświadczeniami z zakresu edukacji finansowej. Obecność programu SKO w Internecie sprawia, że uczniowie zyskują stały i szybki dostęp do wiedzy z dziedziny finansów podanej w ciekawy i przystępny sposób. W kilku słowach http://www.szkolneblogi.pl/ - to adres przyjazny idei oszczędzania.

„Dzięki platformie SzkolneBlogi.pl pobudziliśmy w środowiskach szkolnych entuzjazm i pomysłowość w zakresie oszczędzania. Uruchomienie serwisu SzkolneBlogi.pl z pewnością przyczyniło się do wzrostu zainteresowania całością programu edukacyjnego SKO. Przede wszystkim jednak, udało nam się zbliżyć do samych uczniów, do nowego pokolenia SKO-wiczów, którzy wyznaczać będą dalsze ścieżki rozwoju Szkolnych Kas Oszczędności. Szkolne Blogi dają nam unikalną możliwość pozostawania w stałym kontakcie z naszymi podopiecznymi. Poznając ich lepiej, szybciej reagujemy na ich opinie i wymagania. Dzięki temu możliwe staje się dostosowanie programu, który swoimi korzeniami sięga jeszcze lat dwudziestych ubiegłego wieku, do potrzeb współczesnych uczniów”- mówi Michał Macierzyński, Dyrektor Biura Innowacji PKO Banku Polskiego.

SzkolneBlogi.pl oferują każdej ze szkół możliwość stworzenia autorskiego bloga opisującego życie uczniów oraz ich indywidualne postępy w programie SKO. Co miesiąc szkoły rywalizują o tytuł „Bloga Miesiąca”, w konkursie, w którym cenne nagrody funduje PKO Bank Polski. Udział w projekcie daje niepowtarzalną szansę promocji swoich działań i osiągnięć edukacyjnych. W grudniu tytuł najpopularniejszego bloga zdobyło Gimnazjum nr 2 w Pińczowie: http://www.szkolneblogi.pl/blogi/gimnazjum-nr-2-w-pinczowie.

Poprzez liczne konkursy staramy się zachęcać szkoły także do promowania ekologicznego stylu życia. W maju ubiegłego roku blogi zmierzyły się w zadaniu pod tytułem „Dbamy o środowiSKO”, którego treścią było ukazanie działań o charakterze proekologicznym podejmowanych przez daną placówkę oświatową. Autorem jednego z nagrodzonych wpisów jest szkoła z Inowrocławia (http://www.szkolneblogi.pl/blogi/sp11inowroclaw/konkurs-dbajmy-o-srodowisko). W październiku natomiast o swojej strategii oszczędzania opowiedzieli nam uczniowie z Radzyminka (http://www.szkolneblogi.pl/blogi/sko-radzyminek/pazdziernik-miesiacem-oszczedzania). W trakcie roku działalności nagrodziliśmy kilkadziesiąt szkół, które wyróżniły się promując idee programu SKO. SzkolneBlogi.pl dają możliwość czynnego uczestnictwa w życiu placówek oświatowych na terenie całego kraju. Dzięki platformie nie tylko poznajemy podopiecznych programu SKO osobiście, ale także uczymy się razem z nimi. Projekt ten z pewnością przyczynia się do wzrostu poziomu edukacji ekonomicznej wśród najmłodszego pokolenia uczniów – dodaje Michał Macierzyński.

***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Zgodnie z wyliczeniami firmy Intelace Research, z aktywami na poziomie 42,232 mld euro według stanu na koniec 2010 roku, jest też największym bankiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego po 3. kwartałach 2011 roku wyniósł 2,855 mld zł. Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów hipotecznych. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. W ostatnim czasie został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader"s Digest certyfikatami "Produkt Roku 2011" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader’s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2011" jej wartość została określona na 3,8 mld złotych. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.